בכל שאלה: 052-6135807

 

'קמתי עם מצב רוח רע ואמרתי לעצמי " ואין לי מה להרגיש רע"', ככה אמרה לי הבוקר מטופלת

נשמע לכן מוכר? כל אחת ממחשבות אלה מבטלת בעצם את האפשרות של להרגיש רע =את מה שיש עכשיו. להיות עם המציאות הנוכחית. אין מקום להרגשה לא נעימה. צריך להעלים אותה, להלחם בה או לטאטא אותה.

למה היא/אנחנו אומרות את זה לעצמנו?

כי לא בא לנו להרגיש רע, כי אנחנו רוצות להרגיש נעים, כי להרגיש רע אומר לנו אולי שלא הצלחנו בחיים, מעלה פחד שאין לנו שליטה על המצב רוח שלנו, פחד שאם ניתן לעצמנו עכשו להרגיש רע אז אולי כל היום/כל השבוע נרגיש רע. 


איך הגוף –נפש עוזר לנו להרגיש "נעים"?

הגוף-נפש עוזר לנו להרגיש נעים ומטאטא עבורנו את התחושה הלא נעימה ע"י מחשבות, אכילה, סיגריות, סמים, אלכוהול, עייפות,...


מה קורה בפועל? 

בפועל לעיתים הסחת הדעת שניצור לעצמנו תעבוד לזמן קצר ונרגיש טוב יותר. נחוש הקלה. אך בכל המקרים תוך זמן יחסית קצר התחושה הלא נעימה תחזור כי לא באמת טיפלנו בה. היא עשויה לשנות צורה. היא עשויה להחמיר. תחשבו על לכלוך שמטאטאים מתחת לשטיח וההר מתחת לשטיח רק גודל הוא לא נעלם לשום מקום עד שמישהו יעבור שם ויפול או יחנק מהר האבק. התחושה הרעה לא נעלמה. היא שם. אי אפשר להעלים אותה מבלי להתיחס אליה ולטפל בה. אפשר לדחות את הטיפול בה וליצור בדרך נזקים.


אז אין לי מה להרגיש רע מזה אומר? 


במילים אחרות זה שווה ערך ל:אסור לי להרגיש רע או אני לא רוצה להרגיש רע או זה לא בסדר לתת לעצמי להרגיש רע. או אני לא אמורה להרגיש רע. יהיה בסדר, יעבור לי...


איך נזהה את הבריחה שלנו ברמת המחשבה, כל מחשבה במבנים הנ"ל היא מחשבה שלא מקבלת את המציאות:
אסור לי להרגיש...(כי אם ארגיש אז יקרה הנורא מכל...ואז מלא מחשבות על עתיד נוראי)
אני לא רוצה להרגיש...(כי יש רגשות שמותר ויש רגשות שלא אמורים להרגיש, סתם קיבלנו מהיקום/אלוהים את הכעס/עצב/תסכול...בלי סיבה בכלל אין להם מקום(אני צינית))
"אני לא אמורה להרגיש..".(מבטלת את עצמי, אני לא אמורה להיות מה שאני עכשיו)
"זה לא הגיוני להרגיש..."(כי יש קשר בין רגשות להגיון?!! לא אין קשר!!! ולא אמור להיות!)
"זה לא בסדר לתת לעצמי להרגיש..."(אני לא בסדר כמו שאני, אני צריכה להשתנות)
"יהיה בסדר..."(עכשיו לא בסדר אח"כ מתישהו בעתיד יהיה בסדר)
"יעבור לי..."(לא בסדר מה שאני עכשיו, אני אחכה שיעבור לי)


מה עוד ? 
מחשבות שמדברות על אוכל:
"ממש בא לי לאכול ..." או "מזמן לא אכלתי...." אוכל איקס יעשה לי טוב", " אני חייבת שוקולד"(או משהו אחר)... משהו פחמימתי מלא שומן/מלח /סוכר ג'אנק פוד / אוכל תעשיתי מעובד,( ממצב של חוסר רעב ואפילו שובע מחשבות על אוכל מופיעות ומתחילות להיות דורסניות, דוחפות, לחוצות, לא עוזבות, ואלה לא מחשבות על מלפפון עם זעתר...:)


שינוי פתאומי בתחושה הפיזית: 
"אני עייפה/כואב לי הראש/יש לי חולשה..."(לא היה קודם, פתאום זה הופיע, עייפות מטורפת שקשה להסביר ב13 בצהריים בדיוק אחרי ארוע רגשי...צריךלהדליק לכן נורה אדומה)


כשאנחנו מתחילות לזהות את המחשבות שמנהלות אותנו ושולחות אותנו למקרר עשויים לעלות בנו רגשות של כעס ותסכול."איך זה שאני נופלת...", "זה שוב קורה לי..." יש לי הצעה מפתיעה וחיובית: אל אל תהיו קשות עם עצמכן, תהיו טובות לעצמכן, רק תמשיכו להתבונן ולחפש את המשפטים שעוברים לכן בראש ומתנגדים למציאות.
תכירו את עצמכן עוד, תנו מקום לרגשות שעולים בכן. לתת מקום זה להרגיש אותם לנשום לעצור לרגע בלי מחשבות. להיות. תסלחו לעצמכן. הן בסה"כ חלק מהתרבות בתוכה גדלנו.


ככל שתראו את המחשבות האלה יותר הן פחות ופחות ישלטו בכן, תחושת הבחירה והשליטה תגדל, ההשפעה של האוכל עליכן תקטן. האוכל שקודם היה ככ מפתה ומזמין ולא יכולתן לו, יעמוד שם כמו תפוא לא מבושל ישן ורקוב שאין בו ממש עניין. תוכלו לעבור על פניו ללא התיחסות מיוחדת. אולי לזרוק לפח??


*****************************************************************************
בתהליכי הליווי שלי אני עוזרת לעלות מודעות סביב נושא האכילה, מערכת היחסים עם האוכל, כך ששינוי מתרחש ממקום של מודעות מייצר יותר בחירה ושלמות, הבנה וקבלה עצמית לצד פיתוח אהבה עצמית והערכה עצמית, לעצמך בדיוק כמו שאת עכשיו. קראו עוד על התהליך: page154.html

אהבתן/ם? מוזמנות לשתף, ליישם ולספר לי איך המאמר עזר לכן
שאלות? מוזמנות לפנות אלי למייל http://gayafinkel@gmail.com
עוד עלי: page83.html
המלצות: page98.html
באהבה, גאיה


המאמר מצא חן בעינייך? יש לך שאלה? הערה? מעונינת לשמוע פרטים על תהליך ליווי אישי? את מוזמנת להשאיר לי שם וטלפון ואחזור אלייך בהקדם:)