בכל שאלה: 052-6135807

האם המילה 'כלה' מגיעה מהרעיון שהיא 'קלה' יותר מהזמן שלפני החתונה? האם זה בגלל הדיאטה?
 
כמה חלמתן על הרגע הזה, פינטזתן עליו מכל זויות, איך אתן רזות, חטובות. אין כמעט אשה שלא חולמת להראות טוב ביום חתונתה. החלום של יום חתונה מושלם, תמונות מדהימות ויפות, שמלה מהממת, הכל קסום. אבל פנטזיית החתונה או הנורמה החברתית של הכלה הרזה, עלולה לגבות מחיר יקר. 
נשים רבות חוות אי שקט וחרדה ואז פונות לדיאטת כסאח כזו או אחרת. אפילו צום. יש כאלה שמתעלפות ביום החתונה ולא מסוגלות אפילו להנות בו או לרקוד, יש כאלה שחוות סחרחורות עד כדי אפיסת כוחות. ככה באמת דימייתן את יום החתונה?
דיאטה זה לא דבר שעושים מהרגע להרגע, יש לתכנן אותה מראש ובחוכמה כל אחת לפי כמות הקילוגרמים שהיא צריכה להוריד, יש לזכור ששינוי הרגלים אמיתי מצריך זמן.
 
לרדת מהר מהר- דיאטת הכאסח
דיאטה קיצונית, לא מבוקרת ומהירה תגרום אמנם לירידה במשקל, אך מה שמתפרק בגוף זו מסת השריר, ורקמת השומן נשארת. בנוסף, חילוף החומרים נפגע. כמובן ברגע שמפסיקים את הדיאטה, עולים בחזרה במשקל ואף בריבית נוספת. ככל שהדיאטה חריפה יותר כך יותר שריר נפגע והעלייה במשקל אח"כ תהיה גבוהה יותר ומהירה יותר. מעבר לנזק של יום החתונה עצמו שנשים רבות מגיעות עייפות חלשות ונוטות לעילפון,  עלייה במשקל, בעיקר אם היא משמעותית, אחרי החתונה עלולה לגרום לריבים וחיכוכים מול הבעל שחשב לעצמו שיש לו אשה רזה ואחרי החתונה קיבל פתאום שתי נשים. 
 
מהן היתרונות ומהן החסרונות של דיאטה רגילה? 
בדיאטה רגילה בדרך כלל מצליחים לרדת במשקל, יחד עם פעילות גופנית אינטנסיבית והגבלת מזון. לרוב גם אם היא מתונה יחסית, היא עדיין אינה ריאלית ואת לא תוכלי להתמיד בפעילות שגזרת על עצמך או בתפריט לאורך זמן. כל דיאטה שיש לה התחלה וסוף תביא לכך שאחרי שה"סוף" יגיע, יום החתונה למשל או אירוע אחר חשוב, כל האנרגיות והמשאבים שהוקצו לפרויקט, מוקצים או מועברים כעת למקום אחר. שוב העלייה במשקל תגיע ברמה כזו או אחרת. לאט לאט בדלת האחורית חוזרים להם ההרגלים הישנים, יותר עסוקים, פחות חשוב, משפחה, ילדים, לקחת לגן, לבשל יותר... הקילוגרמים חוזרים בהדרגה. ושוב מדיאטה לדיאטה, ממש כמו אקורדיאון.
 
אז מה לעשות??
קודם כל תבהירי לעצמך שבן זוגך אוהב אותך כמו שאת, ללא קשר למשקל. ואין לחץ לרדת במשקל. זה יהיה נחמד אבל החתונה תתרחש גם עם 3 ק"ג נוספים. ואחרי שהורדנו מעט את סף  הלחץ יש להבין ששינוי משמעותי ואמיתי כזה שישאר לאורך זמן מצריך חשיבה אחרת. זה לא דיאטה עד החתונה ואח"כ לא איכפת לי או נראה מה יהיה. זה אורח חיים. וככזה יש להתחילו ממש עכשיו, כמה שיותר מוקדם. 
הרגלי חיים בונים לאט לאט, בהתאמה לכל אחת איפה היא יכולה להתקדם בחייה בצורה הכי נעימה והכי נוחה, ובצורה זו יהיה קל יותר גם לשמר אותם. מציבים מטרות קטנות והולכים צעד צעד. לומדים להכיר את הרגלינו מה מוביל אותנו לאכילת יתר, מה מנהל את האכילה שלנו מהי תרבות האכילה שלנו? מתוך ההתבוננות בהרגלינו ולעיתים גם במקורות שלה נוכל לראות על מה ניתן לוותר ועל מה לא.
 
להציב מטרות: מטרה צריכה להיות ריאלית. בחורה ששוקלת 120 ק"ג, ורוצה לרדת ל65 ק"ג ונזכרה אפילו חצי שנה לפני, הירידה במשקל לא תהיה ריאלית. כדי לאפשר שינוי הרגלים אמיתי אנחנו לא רצים כל שנייה להשקל אחרת מה שמנהל את האכילה זה המשקל ולא הבטן ושאלות פנימיות יותר שילמדו אותנו לשמר משקל תקין לאורך זמן. קחי בחשבון שבמידה ויש עודף משקל, מספיק שירדת 3-4 ק"ג לפני החתונה את כבר נראית יותר טוב, יחסית לעצמך וזה מה שחשוב. מומלץ לחשוב יחד עם הדיאטנית כמה באמת ריאלי לרדת במשקל- בדרך כלל כחצי ק"ג בשבוע, ומטרות ריאליות נוספות לגבי הרגלי החיים כמו למשל לקחת על עצמי לשתות יותר מים, לאכול סלט פעמים ביום...
הכי חשוב להמשיך את התהליך גם אחרי החתונה, כי אחרת ההישגים והתובנות יכולות להתמסמס.
 
פעילות גופנית מומלצת. חשוב לשלב באורח חיים בריא גם פעילות גופנית מאוזנת, בין 3-2 פעמים בשבוע , זמן אימון מומלץ כשעה. כדאי לשלב את שני סגנונות הפעילות האירובית והאנאירובית.
הפעילות האירובית עוזרת לנו לשמר את המשקל ולרדת כיוון שהיא שורפת אנרגיה, כמובן שגם משחררת מתחים שבתקופה הזו לא חסרים...
הפעילות השנייה שחשובה היא פעילות אנאירובית שזו פעילות של עיצוב עם משקולות, וכל אשה גם ללא ירידה במשקל יכולה להצר את ההיקפים ולהראות טוב יותר רק עם פעילות זו.  הפעילות המומלצת היא זו שאת נהנית ממנה ויש המון אופציות לבחור מתוכן. פעילות מהנה וכייפית עם חברה, בן זוג וגם לבד, זו פעילות בה תתמידי.
 
נצלו את התקופה הזו והדרך לסגל לעצמכן הרגלי אכילה בריאים וטובים שיהיו כבר בסיס התנהלות עבור המשפחה לעתיד, שתכין אתכן להתמודד עם הלידות וההריונות, והכי חשוב שתגיעו לחתונה שלמות עם עצמכן, מאושרות רזות קצת יותר, ועם הרבה אנרגיות.
 
גאיה פינקל 
052-6135807
www.gdiet.co.il