הדרכה לטבעונות בריאה

ועל הדרך גם לשמור על הסביבה:)

גם את/ה רוצה להיות טבעוני/ת ובקלות?

רוצה ללמוד טבעונות מזינה- כזו שתספק את כל צרכייך הפיזיולוגים?

רוצה ללמוד לשפר את הספיגה והערך התזונתי של המזונות שאת/ה אוכל/ת?

למה להיות טבעוני?

לכל אחד יש את הסיבה שלו להיות טבעוני/צמחוני. זה יכול להיות עניין בריאותי- תזונה טבעונית שנעשית בצורה נכונה, היא תזונה מאוד בריאה. אולי אהבה לבע"ח ורצון לא לתמוך בפגיעה המתמשכת שלהם ואולי רצון לתמוך באיכות הסביבה. תזונה טבעונית יכולה להתאים כמעט לכל אחד.

האם בריא להיות טבעוני?

על הנושא הבריאותי נעשו המון מחקרים. והדעות כנראה תמיד יישארו חלוקות. כיוון שתעשייה שלמה ופוליטיקה מעורבות בעניין. בחירה בטבעונות(בריאה) ע"פ דעתי היא ככל הנראה בהכללה גסה התזונה הבריאה המועדפת. ויחד עם זאת נכון שכל אחד ילמד להקשיב לגוף שלו, יזהה מה נכון לו מבחינה פיזית, רגשית וגם תודעתית. ניתן להפוך להיות טבעוני גם בשלבים ולא חייבים לעשות הכל או כלום. 

למה עוד כדאי להיות טבעוני ניפוץ מיתוסים?

תזונה טבעונית היא דלה בשומן רווי(שומן רווי מגיע בעיקר ממזון מן החי), עשירה בסיבים תזונתיים(במזון מהחי אין סיבים תזונתיים!!!), ויטמינים ומינרלים- ולכן מונעת מחלות לב וכלי דם, טובה לעיכול ומסייעת בשמירה על משקל גוף בריא ונפש בריאה.

לא צריך לפחד שלא יהיה מספיק חלבון. צריכת חלבון מהצומח יכולה להיות מספקת, איכותית וקלה יותר לעיכול. ספורטאים רבים היום בוחרים בטבעונות בשל סיבה זו ומגיעים להישגים מצוינים. על אחת כמה וכמה, אכילה של מזון מהחי מובילה הרבה פעמים לאכילת עודף חלבון עודף של חלבון ולגרום לעומס על הגוף עד כדי פגיעה בכליות, ריח רע מהפה, השמנה, סרטן ועוד.

חסר בבי 12 נובע הרבה פעמים מקשיי ספיגה ולא קשור בכלל לסוג התזונה. תזונה צמחית היא תזונה אנטי דלקתית. תזונה שהיא פחות מעובדת ומתועשת אם עושים אותה נכון ואוכלים כמות יפה של פירות, ירקות, אגוזים וקטניות. 

כלומר, פרט לכך שזה טעים (ועל זה אין ויכוח זה גם עניין של טעם והרגל) חשוב להבין שאין הכרח תזונתי לאכול מזון מהחי. ובריאותית ע"פ רוב עדיף לנו להימנע מתזונה מהחי. ויש פתרונות רבים ומגוון עצום של תחליפים במקומם. זה רק עניין של ידע והרגל.

חסר בבי 12 נובע הרבה פעמים מקשיי ספיגה ולא קשור בכלל לסוג התזונה. תזונה צמחית היא תזונה אנטי דלקתית. תזונה שהיא פחות מעובדת ומתועשת אם עושים אותה נכון ואוכלים כמות יפה של פירות, ירקות, אגוזים וקטניות. 

כלומר, פרט לכך שזה טעים (ועל זה אין ויכוח זה גם עניין של טעם והרגל) חשוב להבין שאין הכרח תזונתי לאכול מזון מהחי. ובריאותית ע"פ רוב עדיף לנו להימנע מתזונה מהחי. ויש פתרונות רבים ומגוון עצום של תחליפים במקומם. זה רק עניין של ידע והרגל.

 

מה תקבלו בתהליך?

תייצרו אורח חיים בריא יותר בבית

לעבוד נכון עם האוכל -להשרות, להנביט, להתסיס מזון.

לדעת לגוון את התפריט ולהכין אוכל טעים

תדעו לאכול מספיק חלבון איכותי מהצומח

תקבלו מתכונים, ותדעו איך לטבען כל מתכון בקלות שיצא טעים

תדעו לדאוג לספיגת ברזל טובה

תמיכה אקטיבית באיכות הסביבה

מי אני?

גאיה פינקל – מטפלת לאיזון אכילה רגשית ומלווה תהליכי התפתחות. אני בתחום הטיפול כ-17 שנה. 
דיאטנית קלינית B.Sc, מרצה במכללת תלתן לרפואה משלימה ומנחת קבוצות. 

 

 

 

למי מתאים הליווי וההדרכה?

למי שרוצה להתחיל טבעונות ולא יודע איך

למי שלא בטוח שאוכל טבעונות בריאה וחושש מחוסרים

איך זה עובד?

מפגש הדרכה של שעה עד שעה וחצי. בו אתן את כל המידע החיוני וההתאמות לבניית תפריט מותאם להעדפות האישיות, התאמה של תוספי מזון ותזונה ומתכונים ע"פ צורך. 

במידה ויש צורך לעניין בריאותי/מערכת העיכול או לנושא של השמנה/אכילה רגשית, ניתן להמשיך את הפגישות.

שאלות ותשובות

למה כדאי לקבל הדרכה לטבעונות?

מי שלא התעמק ומבין בתזונה, יכול לאכול בצורה לא נכונה ולייצר לעצמו חסרים תזונתיים ומכאן חולשה ואנמיה. וחבל, טבעונות זו אחת הדרכים הבריאות וההומניות ביותר לחיות ולתמוך בגוף שלנו.

האם טבעונות יכולה להזיק?

יש אנשים שהפוקוס שלהם הוא בעיקר לא לאכול מהחי, והם מתחילים לקנות המון תחליפים מעובדים. כמו טבעול, גבינות צהובות משמן קוקוס וכדומה. ואז התזונה הטבעונית יכולה להכיל המון פחמימות פשוטות, מרגרינה ואוכל מתועש זה יוצר גם חסרים תזונתיים, השמנה וגם המון כימיקלים וחומרים מזיקים שנמצאים באוכל. אז כן תזונה טבעונית לא מוקפדת (כמו בכלל תזונה מערבית) יכולה להיות מזיקה. וחשוב בעיני שאם כבר תומכים בכדוה"א ובבעה"ח נתמוך גם בעצמנו ונעשה את זה נכון.