שנים חלמנו על להיות כלות מושלמות יפות ורזות. חלומה של כל נערה. והנה מגיע הרגע, אבל אתן לא במשקל האידאלי להכנס לשמלה צפופה.  נשים רבות נכנסות ללחץ ומתחילות דיאטת כסאח. מוכנות לשלם כל מחיר עבור הערב המושלם. התרבות שלנו ממש מלחיצה אותנו סביב 'הכלה המושלמת'. 'הערב החד פעמי" והכל צריך להיות כל כך מושלם. הנורמה החברתית של הכלה הרזה, עלולה לגבות מחיר יקר. הרצון בערב המושלם הזה מראש עלול להביא להמון אכזבות מכל הכיוונים(אני יכולה לכתוב על זה ספר).

דיאטות כסאח יובילו למחיר כבד בהמשך אם זה להשמנה בטווח הארוך/קצר או פגיעה מרובה נוספת. יש נשים שאפילו בוחרות צום. אלה עשויות להתעלף ביום החתונה ולא מסוגלות אפילו ליהנות בו או לרקוד, יש כאלה שחוות סחרחורות עד כדי אפיסת כוחות. ככה באמת דימייתן את יום החתונה?

דיאטה זה לא דבר שעושים מהרגע להרגע, יש לתכנן אותה מראש ובחוכמה כל אחת לפי כמות הקילוגרמים שהיא צריכה להוריד, יש לזכור ששינוי הרגלים אמיתי מצריך זמן.

לרדת מהר מהר- דיאטת הכאסח

דיאטה קיצונית, לא מבוקרת ומהירה תגרום אמנם לירידה במשקל, אך מה שמתפרק בגוף זו מסת השריר, ורקמת השומן נשארת. בנוסף, חילוף החומרים נפגע. כמובן ברגע שמפסיקים את הדיאטה, עולים בחזרה במשקל ואף בריבית נוספת. ככל שהדיאטה חריפה יותר כך יותר שריר נפגע והעלייה במשקל אח"כ תהיה גבוהה יותר ומהירה יותר.

מעבר לנזק של יום החתונה עצמו שנשים רבות מגיעות עייפות חלשות ונוטות לעילפון, עלייה במשקל, בעיקר אם היא משמעותית, אחרי החתונה עלולה לגרום לאכזבה מול בנזוגך על העלייה "הלא מפתיעה" במשקל.

מהן היתרונות ומהן החסרונות של דיאטה רגילה?

בדיאטה רגילה בדרך כלל מצליחים לרדת במשקל, יחד עם פעילות גופנית אינטנסיבית והגבלת מזון. לרוב גם אם היא מתונה יחסית, היא עדיין אינה ריאלית ואת לא תוכלי להתמיד בפעילות שגזרת על עצמך או בתפריט לאורך זמן. כל דיאטה שיש לה התחלה וסוף תביא לכך שאחרי שה"סוף" יגיע, יום החתונה למשל או אירוע אחר חשוב, כל האנרגיות והמשאבים שהוקצו לפרויקט, מוקצים או מועברים כעת למקום אחר.

שוב העלייה במשקל תגיע ברמה כזו או אחרת. לאט לאט בדלת האחורית חוזרים להם ההרגלים הישנים, יותר עסוקים, פחות חשוב, משפחה, ילדים, לקחת לגן, לבשל יותר… הקילוגרמים חוזרים בהדרגה. ושוב מדיאטה לדיאטה, ממש כמו אקורדיאון.

אז מה לעשות??

ראשית זה הזדמנות נפלאה לאהבה ולקבלה עצמית. אם עד היום ביקרת את גופך ושפטת אותו. אולי עכשיו זה הזמן לחבק, לסלוח ולהוקיר. זה מקום נפלא לצאת ממנו לתהליך ל שינוי. שינוי לא כי אני חייבת. שינוי לא כי אני לא יכולה ללכת ככה בחוץ ולא יכולה להסתכל על עצמי בראי. אלא שינוי כי אני אוהבת אותי ורוצה שיהיה לי טוב יותר, וגם ככה טוב לי.

שנית, תבהירי לעצמך שבן זוגך אוהב אותך כמו שאת, ללא קשר למשקל. ואין לחץ לרדת במשקל. זה יהיה נחמד אם המשקל ירד, אבל החתונה תתרחש בכל מקרה, גם עם 3 ק"ג נוספים. ואחרי שהורדנו מעט את סף הלחץ יש להבין ששינוי משמעותי ואמיתי כזה שישאר לאורך זמן מצריך חשיבה אחרת. זה לא דיאטה עד החתונה ואח"כ לא איכפת לי או נראה מה יהיה. זה אורח חיים. וככזה יש להתחילו ממש עכשיו, כמה שיותר מוקדם.

הרגלי חיים בונים לאט לאט, בהתאמה לכל אחת איפה היא יכולה להתקדם בחייה בצורה הכי נעימה והכי נוחה, ובצורה זו יהיה קל יותר גם לשמר אותם. מציבים מטרות קטנות והולכים צעד צעד. לומדים להכיר את הרגלינו מה מוביל אותנו לאכילת יתר, מה מנהל את האכילה שלנו מהי תרבות האכילה שלנו? מתוך ההתבוננות בהרגלינו ולעיתים גם במקורות שלה נוכל לראות על מה ניתן לוותר ועל מה לא.

להציב מטרות ריאליות

בחורה ששוקלת 120 ק"ג, ורוצה לרדת ל65 ק"ג ונזכרה אפילו חצי שנה לפני, הירידה במשקל לא תהיה ריאלית. כדי לאפשר שינוי הרגלים אמיתי אנחנו לא רצים כל שנייה להשקל אחרת מה שמנהל את האכילה זה המשקל ולא הבטן ושאלות פנימיות יותר שילמדו אותנו לשמר משקל תקין לאורך זמן. קחי בחשבון שבמידה ויש עודף משקל, מספיק שירדת 3-4 ק"ג לפני החתונה את כבר נראית יותר טוב, יחסית לעצמך וזה מה שחשוב.

מומלץ לחשוב יחד עם הדיאטנית כמה באמת ריאלי לרדת במשקל- בדרך כלל כחצי ק"ג בשבוע, ומטרות ריאליות נוספות לגבי הרגלי החיים כמו למשל לקחת על עצמי לשתות יותר מים, לאכול סלט פעמים ביום…
הכי חשוב להמשיך את התהליך גם אחרי החתונה, כי אחרת ההישגים והתובנות יכולות להתמסמס.

פעילות גופנית מומלצת. חשוב לשלב באורח חיים בריא גם פעילות גופנית מאוזנת, בין 3-2 פעמים בשבוע , זמן אימון מומלץ כשעה. כדאי לשלב את שני סגנונות הפעילות האירובית והאנאירובית.

הפעילות האירובית עוזרת לנו לשמר את המשקל ולרדת כיוון שהיא שורפת אנרגיה, כמובן שגם משחררת מתחים שבתקופה הזו לא חסרים…
הפעילות השנייה שחשובה היא פעילות אנאירובית שזו פעילות של עיצוב עם משקולות, וכל אשה גם ללא ירידה במשקל יכולה להצר את ההיקפים ולהראות טוב יותר רק עם פעילות זו. הפעילות המומלצת היא זו שאת נהנית ממנה ויש המון אופציות לבחור מתוכן. פעילות מהנה וכייפית עם חברה, בן זוג וגם לבד, זו פעילות בה תתמידי.

נצלו את התקופה הזו והדרך לסגל לעצמכן הרגלי אכילה בריאים וטובים שיהיו כבר בסיס התנהלות עבור המשפחה לעתיד, שתכין אתכן להתמודד עם הלידות וההריונות, והכי חשוב שתגיעו לחתונה שלמות עם עצמכן, מאושרות רזות קצת יותר, ועם הרבה אנרגיות ואהבה עצמית.