תרבות הבילוי של הצעירים בימנו כוללת בתוכה ערבים מבוססי אלכוהול. אלכוהול עוזר לנו להשתחרר, להרגיש יותר בנוח, יותר נועזים, מגביר את ההנאה. עשוי להיות מאתגר להיות עם החברה ערב שלם 4-6 שעות שבשעות האלה גם מופיע רעב, ולא לשתות אם זה מה שיש. כל כוס שתייה כזו מוסיפה ערך רב לתחשיב הקלוריות היומי שלנו. וגם לא בריאה.

הגישה שלי רחוקה מלספור קלוריות ולחשב חישובים. אני מאמינה שזה מכניס לאובססיות ולהפרעות אכילה ואני ממש לא בעד לחשב כל קלוריה. יחד עם זה, לחשוב שלשתייה אין ערך קלורי יכול להוביל לשתייה לא מבוקרת ולנזקים נוספים. שתיית אלכוהול מוגברת יכולה להוביל להשמנה, לפגוע בכבד, לגרום לחוסר תפקוד ביום שלמחרת וכמובן לעשיית דברים ללא שליטה ולתאונות דרכים. כמו כן שתיית אלכוהול משחקת לנו במאזן האינסולין בגוף ולכן יכולה לגרום לאכילה עודפת כאשר הסוכר בדם יורד. אלכוהול הוא סם ממכר, ורבים וטובים התחילו להתמכר אליו בסה"כ משתייה חברתית. אז אם יש לכם נטייה להתמכרות- שימו לב.

בילוי חברתי מוצלח- הוא כזה שגם נהניתם עם החברים וגם חזרתם ללא רגשות אשם או חרטות על האוכל/שתייה הבייתה.

כדי שזה יקרה במידה ולא יצאתם לאכול ארוחת ערב מסודרת. אלא יצאתם לבילוי של שתייה. רצוי להגיע שבעים ולהתעסק פחות בלשתות כמה שיותר, וזאת מכמה סיבות. ראשית, מטרת הבילוי היא מפגש בין חברים, ומפגש אפשרי כשאנחנו בפוקוס, בנוכחות. לשמוע את האחר להקשיב לאחר. כשאנחנו שתויים נהיה פחות בנוכחות.  שנית, אם נגיע רעבים אז השתייה/אלכוהול ימלאו לנו את הצורך באוכל. לכן חשוב לאכול ארוחת ערב טובה ומלאה עשירה בירקות טריים. ואז במפגש קל יותר יהיה להיות בבחירה על מה נכנס אליכם לפה וכמה.

 קבלו רשימת קלוריות מלאה של קוקטיילים ומשקאות אלכוהוליים, קפה הפוך, אייס קפה ומיצים.

ערכים קלוריים למשקאות בבית קפה:

משקה           קלוריות           והערות

דיאט (ספרייט, קולה….)   0 קלוריות- אבל נזק בריאותי גדול וזה משפיע על מאזן האינסולין בגוף בדיוק כמו סוכר

תה, קפה שחור   תלוי בהמתקה   1 כפית סוכר שטוחה=20 קל'

קפה הפוך    200 מ"ל חלב 3%= 120 קל'   200 מ"ל חלב 1%=80 קל'

אייס קפה דיאט   200-300 קל'

אייס קפה רגיל    400-500 קל'

מיץ גזר סחוט טרי   200 קל'   תלוי במספר הגזרים

מיץ תפוזים או מיץ אחר(מעובד)    100 קל' ל200 מ"ל

מיץ תפוזים סחוט טבעי   240 קל'   (60 קל' לתפוז בינוני)

סיידר ללא אלכוהול   כמו מיץ מעובד

סיידר עם אלכוהול   קצת יותר ממיץ

ערכים קלוריים למשקאות בבר:

משקה       קל' ל-100 מ"ל    קלוריות ליחידה

יין אדום יבש     100(ממוצע)    150 (גביע= 150 מ"ל)

יין לבן(יבש/חצי יבש)    80    120(גביע)

שמפניה     34    50(גביע)

פנטזיה     63     95(גביע)

וודקה      280     170(כוס קטנה 60 מ"ל)

וויסקי      301      180(כוס קטנה)

טקילה     266     145(שוט=55 מ"ל)

ערק     280    170(כוס קטנה)

שנפס     168   92(שוט)

וודקה ומיץ תפוזים     165(כוס גדולה 240 מ"ל)

ליקרים(ממוצע)     240   70(כוסית 30 מ"ל)

אייריש קרים   119 ,  36( כוסית)

גולדסטאר, גיניס, מאלט, סטלה     34-38 ,   112-125 בקבוק(330 מ"ל)

היינקן ,קורונה, קרלסברג, טובורג, לף, מכבי, גולדסטאר   40-46 ,    132-152(בקבוק)

דרמבוי, גרנד מרינייר, פרנו, קואנטרו   280 ,   84 (לכוסית של 30 מ"ל)

לסיכום

שתיית אלכוהול מומלצת היא עד 1 כוס לאשה ועד 2 כוסות לגבר . כאשר מנה = 100 מ"ל. והכוונה ליין אדום או בירה. ולא לשאר המשקאות. בשתיית אלכוהול ניתן להגיע למקום בו כבר קשה להפסיק ולשלוט. לכן כדאי למי שאמון על בריאותו ומשקלו לתכנן מראש את הערב שלו. ואולי להסתפק במשקה אחד או שניים. ויפה מחשבה אחת מראש.