איך לעבור לקהילת המנצחים?

יש שני סוגי עושי דיאטות עיקריים. סוג אחד זה הסוג הנלחם, הסובל. אלא שכל חייהם בדיאטה. הם תמיד בהימנעות. השפה העיקרית שלהם זה "אסור לי", "לא יכול להרשות לעצמי", אם הם אכלו "יותר מידי" אז אח"כ הם צריכים לקזז. הם נמצאים כל הזמן בלחץ ובפחד שישמינו. גם אם הצליחו לרדת במשקל הם מפחדים שיעלו שוב במשקל. הם נשקלים לפעמים אפילו פעמים ביום. ומחפשים תוצאות מידיות.

ויש קהילה אחרת, קהילת המנצחים. הם הבינו שאוכל זה גישה לטווח ארוך ולא מרוץ של 100 מטר. הם סבלנים לתהליך, יודעים לסלוח לעצמם. הם מייצרים הרגלים לטווח הארוך. הם מחפשים פתרונות שורשיים ולא נלחצים מכל קילוגרם. התזונה שהם בוחרים לאכול היא מפנקת באמת, ממקום של "איך אני עושה לעצמי באמת טוב", ולא רק מרגיעה עצב וייאוש.

טיפים ועקרונות עיקריים

  • להבין ולהסכים שדיאטה גורמת ליותר נזק מתועלת בטווח הארוך ולוותר עלייה
  • להסכים שלהילחם בעצמך זה לא יעיל ולא מקדם אותך לעבר מטרותייך
  • להסכים שמתח רגשות אשם וכעס עצמי הם לא מקור להנאה ולא להנעה
  • להסכים לאהוב את עצמך ללא תנאי, ללא קשר למשקל
  • לראות את עצמך כשלמה ומופלאה בדיוק כמו שאת
  • לאהוב ולהוקיר את הגוף שלך שכאן בשבילך ויהיה בשבילך כמה שהוא יכול תמיד
  • להתחיל להודות על כל מה שיש לך וכל מה שקיבלת כולל כמובן הצד הבריאותי גופני
  • להתחיל לשים לב איזה אוכל גורם לך לאיזו הרגשה – לנהל מעקב ולהגיע למסקנות
  • להתחיל לחפש בעצמך מה את באמת רוצה/צריכה: רוצה אהבה, חופש, שמחה…
  • להתחיל לבנות שבילים ודרכים יצירתיות לספק לעצמך את הצרכים שלך
  • לאכול לאט ומתוך הקשבה לגוף
  • תשנני שהגוף הוא חבר שלך ואת לא רוצה לפגוע בו
  • ממקום של אהבה את בוחרת להכניס את הגוף כמה שיכולה אוכל בריא
  • אם את אוכלת יותר מידי לטעמך או מאכלים שאינם בריאים- אל תכעסי על עצמך, חפשי איך לשפר
  • כשאת אוכלת "יותר מידי" נסי לאהוב את עצמך שם, לחבק ולהבין על איזה צורך ענית שבחרת לאכול
  • להסכים שאת יכולה ליהנות, לשמוח, להצליח, וכל דבר העולה בדעתך גם בלי קשר למשקל
  • להשקיע בעצמך
  • ליצור לעצמך סביבה אוהדת ואוהבת ומפרגנת ככל הניתן ולהתרחק ממקומות שואבי אנרגיה
  • לעצור פעם-5 פעמים ביום לבדוק עם עצמך איך את מרגישה
  • מה יעשה לך טוב עכשיו?
  • מה מציק לך? מה יושב עלייך? תני לזה מקום. תסכימי להרגיש

 

  • והנה 10 הדיברות: